loading...
خدمات رایان
Clash of clans

به زودی تکمیل می شود


نقشه های جنگ (War Map)

نقشه های دفاعی (Farming Map)

نقشه های دومنظوره (Hybrid Map)

آموزشهای اقتصادی

آموزش های نظامی

آموزش های جنگ بین قبیله ای(War)

آموزش های متفرقه


هک بازی انلاین CLASH OF CLANS

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانستنیهای کوتاه و جالب درباره مغز! 0 315 helen
سریع شدن نمایش منو و پنجره هاباترفند ساده! 0 233 helen
خوراکی هایی که نمی دانستیم خطرناکند! 0 517 helen
مصرف ‌آويشن در زنان باردار 0 221 helen
بیماری‌ آتلكتازی چیست؟(علل و علائم) 0 205 helen
سندروم متابولیک چیست؟ 0 185 hengame
استخراج رمزهای وای‌فای از اندروید 0 196 hengame
داستان کوتاه «بی غیرت» 0 203 hengame
خواص روغن بادام تلخ‏ 0 197 hengame
چرا نباید توت و خرما را با چای بخوریم؟! 0 179 hengame
آیا می دانید( سری سوم) 0 190 nazanin
چگونه به روز رسانی خودکار در آیفون را غیرفعال کنیم؟ 0 203 nazanin
داستان نابغه ساختن مادر ادیسون از فرزندش 0 172 nazanin
پای مرغ را جایگزین قرص‌های گران قیمت غضروف کوسه کنید 0 212 nazanin
آیا قند خون با سرطان ارتباط دارد؟ 0 173 nazanin
دانستنیهای عجیب اما واقعی !!! 0 190 aniaz
داستان خواندنی عشق در بیمارستان 0 183 aniaz
این مواد را به ماست اضافه نکنید 0 172 aniaz
خواص داروئی گیاه بسفایج 0 165 aniaz
دورگه شدن صدا نشانه چیست؟ 0 176 aniaz
محسن بازدید : 259 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 

0_480_640_0_70_http---i.haymarket.net.au-Features-20120503072926_laptop-shopper

شاید اسمارتفونتان دیگر از رفیق جان جانی‌اتان هم عزیزتر شده باشد، شاید تبلتتان همه چیزتان شده باشد، اما زمانی که وقت انجام کارهای جدی می‌رسد، وجود یک لپ‌تاپ اجتناب ناپذیر می‌شود. لپ‌تاپ‌ها دارای کیبوردهای بهتر و مالتی تسکینگ سریعتر هستند، ابزار ویرایشی قدرتمندتر دارند و البته اجازه نصب بازیهای بهتری را می‌دهند.

حالا که اینقدر خوبی دارند، برای داشتن بهترینشان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

امروزه لپ‌تاپ‌ها در شکل قدیمی‌اشان یا مدلهای جدیتر و دگرگون شده در اندازه‌های گوناگون با ویژگی‌های سخت افزاری متفاوت در بازار وجود دارند. انتخاب مناسب‌ترین آنها مثل دیگر خریدهای تکنولوژیکی کاری بس دشوار خواهد بود، اما اگر نیازتان را بشناسید، می‌توانیم اطمینان دهیم که این خریدتان هم درست مثل دیگر خریدهایتان با لذت همراه خواهد شد.

در مطلب زیر به 9 نکته اساسی در خرید لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم. امیدواریم مفید واقع شود.

1: قرار است با لپ‌تاپ خود چه کنید؟

  1. لپ‌تاپ‌های مناسب برای انجام بیشتر کارها: اگر تمایل دارید با دستگاه جدیدتان مقداری از هر کاری را انجام دهید و لپ‌تاپ را با دیگر اعضای خانواده به صورت مشترک استفاده کنید، کارتان با یک 15 اینچی معمولی راه می‌افتد. البته باز هم بستگی به هزینه ای که می کنید و توقع اتان از لپ‌تاپ برای انجام بازی‌ها و کارهای گرافیکی دارد.
  2. لپ‌تاپ‌های مناسب برای بیزینس: فرقی نمی‌کند که یک مدیر دایما در سفر هستید یا یک دانش آموز یا دانشجویی که باید دایما با ابزار ویرایش متن مشغول تولید ارایه‌های خود باشد، شما نیاز به لپ‌تاپی دارید که کیبورد مناسبی داشته باشد، صفحه نمایشش کیفیت خوبی را ارایه دهد و به طور کل با دوام باشد.
  3. لپ‌تاپ مناسب برای بازی: اگر بازی دوست هستید و می‌خواهید در لپ‌تاپتان بازی‌های با کیفیت را نصب کنید، حتما دستگاهی را انتخاب کنید که مجهز به یک پردازنده Corei7 باشد، برترین گرافیک‌ها را داشته باشد(حتی اگر توانستید نوع دو گرافیکی را انتخاب کنید)، رزولوشن صفحه نمایشش در بالاترین حد ممکن باشد و بلندگوهای قوی داشته باشد.
  4. لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای ویرایشی حرفه‌ای: اگر کارتان مرتبط به ویرایش ویدئوها و تصاویر می‌شود، باید به دنبال دستگاهی با یک پردازشگر قدرتمند، هارد با ظرفیت بالا، صفحه نمایش با رزولوشن بالا(فول اچ دی یا بالاتر) باشید.
  5. لپ‌تاپ مناسب برای مرور وب، فرستادن ایمیل و جایگزینی برای کامپیوتر شخصی: اگر دستگاهی می‌خواهید که به دست کودکتان بسپاریدش تا شما به کارهای مهمتان روی کامپیوتر شخصی خود برسید، یک دستگاه ارزان قیمت یا یک کروم بوک نیز کفایت می‌کند.

2: اندازه مناسب چقدر است؟

display

اول باید به این نکته توجه کنید که می‌خواهید لپ‌تاپ شما تا چه‌اندازه پرتابل باشد. لپ‌تاپ‌ها معمولا با اندازه صفحه نمایش‌هایشان طبقه بندی می‌شوند.

  • 11 تا 12 اینچی: باریکترین و سبک وزنترین‌ها بوده و معمولا زیر 1.5 کیلو گرم هستند. بیشتر کروم بوکها در همین اندازه ارایه می‌شوند. دستگاه‌های این اندازه‌ای معمولا بهترین‌های ممکن از نظر راحتی در حمل هستند، اما به دلیل کوچک شدن صفحه نمایش و فشرده شدن کیبورد برای بسیاری از کاربران مناسب نیستند.
  • 13 تا 14 اینچی: لپ‌تاپ‌های این گروه بهترین توازن بین قابلیت حمل و کاربردی بودن را برقرار می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها اغلب وزنی تقریبی بین 1.5 تا 2 کیلو دارند و به خوبی روی پاهایتان قرار می‌گیرند و کیبوردشان فضای کافی برای تایپ به شما داده و اندازه صفحه نمایششان هم مناسب است.
  • 15 اینچی: محبوبترین اندازه موجود بین لپ‌تاپ‌ها همین 15 اینچی‌ها هستند و اغلب بین 2 تا نزدیک 3 کیلو وزن دارند. اگر نمی‌خواهید دستگاه خود را زیاد جابجا کنید، یک سیستم 15 اینچی برای شما مناسب است. برخی از این 15 اینچی‌ها درایو دی وی دی هم دارند.
  • 17 تا 18 اینچ: اگر می‌خواهید بزرگترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را داشته باشید، دستگاه‌های این گروه برای اجرای بازی‌های پیشرفته و انجام کارهای حرفه‌ای ساخته شده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا پردازشگرهای 4 هسته‌ای، گرافیک‌های مجزا و چند فضای ذخیره سازی دارند.

3: کیبورد و تاچ پد خود را حتما امتحان کنید

keyboards

زمانی که لپ‌تاپی می‌خرید، حتما جز آن کاربرانی هستید که می‌خواهید کامپیوترتان همیشه همراهتان باشد و همیشه بتوانید در راحتی تمام با آن کار کنید، پس ارگونومیک بودن این دستگاه همیشه همراه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیش از خرید حتما کیبورد این دستگاه را از لحاظ سفتی یا نرمی دکمه‌ها، فضای بین آنها، روانی تاچ پد، مناسب بودن احساس کلیک دکمه‌ها، توانایی مالتی تاچ، زوم و به طور کل در تمام جوانب امتحان کنید.

اگر انتخاب شما یک نوت بوک ویندوز 8.1 است، تاچ پد را برای حصول اطمینان از درستی انجام کار امتحان کنید. به طور کل گفته می‌شود که اپل و لنوو بهترین تاچ پدها و کیبوردها را در میان دیگر لپ‌تاپ‌ها دارند.

4: ویژگی‌هایی را که به دنبالشان هستید بشناسید

cpu-laptops

گاهی اوقات زمانی که برگه حاوی ویژگی‌های یک لپ‌تاپ را در اختیارمان می‌گذارند، حسی شبیه به یک کودک 5 ساله را داریم که برای اولین بار زبان چینی را می‌شنود. چیزیکه از لپ‌تاپ خود می‌خواهید دقیقا بستگی به نیاز شما دارد. در زیر به طور خلاصه به مشخصات سخت افزاری لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم.

پردازشگر: بالاخره قلب یک دستگاه اینچنینی پردازشگر آن است. اگر دستگاه مدنظرتان دارای پردازشگرهای سری Intel core است، حتما دقت کنید که لپ‌تاپ مجهز به نسل چهارم Core یا Haswell باشد تا بیشترین کارایی و عمر باتری را برایتان به ارمغان آورد. مدلهای مجهز به هزول با 4 شروع می‌شوند مثل : Intel Core i5-4200U

برای لپ‌تاپی که مجهز به پردازشگری رده پایین‌تر از Core i3 یا سری A AMD است هزینه نکنید. بهتر است اگر قرار است پولی برای خرید سیستمی دهید که سیستم اصلی‌اتان باشد، یک سیستم مجهز به پردازشگر Core i5 را انتخاب کنید که بتوانید سرعت کلاک آنرا به صورت پویا برای بالا بردن کارایی تغییر دهید. آنهایی که لپ‌تاپ را برای انجام بازی و کارهای حرفه‌ای می‌خواهند، نباید سیستمی زیر Core i7 با 4 هسته تهیه کنند.

رم: حتی ارزانترین نوت بوک‌ها هم الان 4 گیگابایت رم دارند، پس پول خود را صرف خرید سیستمی با رم پایینتر نکنید. اگر توانایی مالی‌اتان اجازه می‌دهد، یک سیستم با رم 8 گیگابایتی را انتخاب کنید تا هیچ مشکلی در انجام مالتی تسکینگ یا اجرای برنامه‌های پیشرفته نداشته باشید.

هارد درایو: برای بیشتر کاربران سرعت بیشتر از فضای ذخیره‌سازی اهمیت دارد.اگر می‌توانید به جای هارد درایو یک سیستم SSD دار را انتخاب کنید. SSDها تا 2 تا 3 برابر سریعتر از همتاهای مکانیکی خود کار می‌کنند. البته گرانتر هستند و در فضاهای کمتری چون 128 یا 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

اگر پول کافی برای خرید یک سیستم  SSD را ندارید، پس به دنبال لپ‌تاپی مجهز به یک هارد درایو –rpm7200 یا –rpm5400 باشید. حتی اگر هاردتان آرشیو فیلم و سریال هم باشد320 گیگابایت تا مدتها برایتان کافی است، اما خب سیستم‌های  500 و 750 گیگابایتی هم زیاد گران تمام نمی‌شوند.

فلش کش: برخی از آلترا بوک‌ها و نوت بوکها هستند که با حافظه کش می‌آیند و هماهنگی این حافظه با هارد درایو باعث بالا رفتن کارایی دستگاه می‌شود. شاید نتواند به دستگاه شما سرعتی برابر با دستگاه‌های مجهز به SSD بدهد، اما  کش می‌تواند سرعت لود و بوت را بالا ببرد. شما می‌توانید بین سه ظرفیت 8،16 و 32 گیگابایت یکی را انتخاب کنید.

صفحه نمایش: هر چی تعداد پیکسلها بیشتر باشد، می‌توانید محتوای بیشتری را با دقت بیشتر روی صفحه خود جا کنید. بیشتر نوت بوکهای ارزانقیمت با رزولوشن 768×1366 پیکسل می‌آیند، ولی اگر می‌توانید توصیه می‌کنیم که به  دنبال مدلهایی با رزولوشن بالاتر مثل 900×1600 یا1080×1920 پیکسل و یا حتی بیشتر باشید. بالاخره هر چه میزان رزولوشن صفحه نمایش شما بیشتر باشد از تماشای فیلم، بازی کردن یا مرور صفحات وب لذت بیشتری خواهید برد.

صفحه نمایش لمسی: تجربه کار با ویندوز 8 زمانی که صفحه شما لمسی باشد، خیلی هیجان انگیزتر خواهد بود، پس شاید بخواهید سیستم هایبرید با صفحه چرخشی یا خمشو  را انتخاب کنید. این صفحات شارژ بیشتری مصرف می‌کنند و معمولا به وزن دستگاه شما می‌افزایند.

چیپ گرافیکی: معمولا گرافیک‌های یکپارچه(آنهایی که از رم دستگاه استفاده می‌کنند) برای انجام کارهای ابتدایی مناسب هستند. مثل مرور وب، تماشای فیلم یا انجام بازی‌های معمولی، اما پردازشگرهای گرافیکی مجزای AMD یا Nvidia، امکان بازی با بهترین بازی‌های موجود را می‌دهند. برای چنین پردازشگری، حافظه ویدیئویی مجزا در نظر گرفته می‌شود. بعلاوه یک ویدئو کارت خوب می‌تواند سرعت کارهای ویرایشی و یا پخش ویدئو روی نت را نیز بالا ببرد.

درست مانند CPUها گرافیک‌ها نیز در انواع بسیار پیشرفته تا معمولی عرضه می‌شوند. به طور کل نوت بوکهای گیمینگ و وورک استیشن بهترین GPU‌ها را دارند.

درایوهای DVD/Blu-ray: روز به روز تعداد لپ‌تاپ‌های مجهز به این درایوها کمتر می‌شود. تا زمانی که نخواهید با این دستگاه‌های دیسکی رایت کنید یا به تماشای فیلم بلوری بنشینید، نیازی به مدلهای مجهز به این درایوها ندارید. در ضمن می‌توانید بدون وجود این دیرایوها کمی از وزن لپ‌تاپتان نیز بکاهید.

5: 2-in-1 (هایبرید) یا نوت بوکهای معمولی؟

Christmas-Buying-Guide-2013-8-Laptops-that-are-Worth

از زمان عرضه ویندوز 8، شاهد ظهور لپ‌تاپ‌های هایبرید که کاربردی در شکل لپ‌تاپ و تبلت داشته‌اند بوده‌ایم. مثلا Lenovo IdeaPad Yoga که مجهز به اسکرینی است که قابلیت چرخش 360 درجه دارد و تبدیل به یک اسلیت، تبلت و نوت بوک می‌شود.

در بسیاری از موارد، این دستگاه‌های(هایبرید) تجربه‌ای مشابه با تجربه داشتن یک اسلیت(مثل آیدیا پد یوگا) را فراهم نمی‌کنند، اما اگر می‌خواهید که قابلیت تبلت شدن آنهم به صورت کاملا مجزا را داشته باشید، این مدلها بهترینند.

6: باتری را جدی بگیرید

laptop-battery2

هیچکس دلش نمی‌خواهد لپ‌تاپش را دایما متصل به پریز ببینید. حتی اگر پریز برق کاملا هم در دسترس باشد. اگر می‌خواهید یک نوت بوک 15 اینچی بخرید، حتما به دنبال مدلی باشد که حداقل 4 ساعت شارژ نگه دارد. طولانی‌ترین مدت نگه داشتن شارژ متعلق به ThinkPad X240 است که توانایی کار از  10 تا 20 ساعت  را دارد.

برای پی بردن به توانایی حقیقیی دستگاه در نگه داشتن شارژ به حرف سازنده اکتفا نکنید و حتما سری به بررسی‌های موجود در نت بزنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که توانایی باتری شما به روشنایی صفحه نمایش و آنچه روی دستگاهتان اجرا می‌کنید بستگی دارد.

اگر می‌توانید حتما یک باتری زاپاس نیز تهیه کنید. البته این را هم بدانید که برخی از نوت بوک‌ها مثل مک بوک ایر، دارای باتری‌های غیر قابل تعویض هستند.

7: بابت پولی که می‌دهید، چه سیستمی دریافت می‌کنید؟

laptop-guide-price3

اینقدر تنوع در این بازار شلوغ زیاد است که پیدا کردن مدل مناسب فقط ما را وارد مسیری تو در تو می‌کند که آنورش نا پیداست.

در این قسمت تلاش می‌کنیم با طبقه بندی لپتاپ های موجود در چند گروه به طور تقریبی راجع به مدلهای موجود و قیمت‌های آنها حرفهایی زده باشیم.

1200000-1800000:  در این رنج قیمتی لپ‌تاپ‌های Core i5  یا AMD A8، رم‌های 4 تا 8 گیگابایت و هارد درایو 500 گیگابایتی نصیبتان می‌شود.

 1800000-2400000: وقتی از رنج قیمتی اول بالاتر می‌روید، می‌بینید که انتخاب‌های به مراتب بهتری خواهید داشت. لپتاپ‌های فلزی، صدای بهتر و کیبوردهایی با نور پس زمینه. بعلاوه در این محدوده قیمتی احتمالا مدلهایی با حافظه کش و رزولوشن 900×1600 پیکسل یا بالاتر نصیبتان می‌شود.

بالای 2400000: در این محدوده قیمتی نوت بوکهایی با قابلیت حمل بالاتر و قدرتمندتر خواهید یافت. در این محدوده از گزینه‌های موجود انتظار رزولوشن بالاتر، پردازشگرهای قوی‌تر و گرافیک‌های مجزا را داشته باشید. آلتراپرتابلهایی با باتر ی‌های بسیار خوب و سبک وزن، سیستم‌های مناسب برای گیمینگ و ایستگاه‌های کاری در این محدوده قیمتی قرار می‌گیرند.

8: برند اهمیت دارد

لپ‌تاپ شما دقیقا به همان اندازه که کمپانی سازنده‌اش خوب است، می‌تواند خوب باشد. مسایل مرتبط به پشتیبانی نیز حائز اهمیت است. امسال بهترین پشتیبانی از آن سونی شد و پس از آن اپل و سامسونگ در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بغیر از پشتیبانی، طراحی و دیگر مسایل دیگر هم اهمیت دارند. مثلا در سال 2013 و در معرفی بهترین و بدترین برندهای تولید کننده لپ‌تاپ، اپل در جایگاه اول و لنوو و ایسوس در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

9: مک، کروم یا ویندوز؟ کدام را می‌خواهید؟

laptop-os

پاسخ دادن به این پرسش آنقدرها هم آسان نیست. مخصوصا زمانی که اصلا ندانید سیستم عاملی به نام کروم هم وجود دارد. در ادامه برای روشنتر شدن قضیه، این سه سیستم عامل به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ویندوز 8

معمولا نوت بوکهای ویندوزی ارزانتر از مک‌ها هستند و گوناگونی فراوانی دارند. مایکروسافت برای کاربرانش مدلهای متنوعی را فراهم آورده است و برخی از این مدلها مجهز به صفحه لمسی و طراحی قابل تغییر هم هستند.

با اینکه در ویندوز جدید دیگر خبری از منوی استارت نیست و جای آنرا کلی کاشی زنده گرفته‌اند، هنوز هم می‌توان در نسخه 8.1 این سیستم عامل صفحه دسکتاپ خود را داشت و برنامه‌های مورد علاقه را اجرا کرد. بزرگترین تغییری که در نسخه جدید این پلت فرم صورت گرفته است، ارتقا قابلیت جستجو و مالتی تسکینگ با برنامه‌های Modern است.

به طور کل نوت بوکهای ویندوزی دارای ویژگی‌های بیزینسی بهتری چون بایومتریک، Smart Card  و Intel vPro  هستند.

سیستم عامل گوگل کروم

اگر بیشتر زمانتان در نت، شبکه‌های اجتماعی یا فرستادن و دریافت ایمیل سپری می‌شود، خریدن یک کروم بوک بهترین انتخاب ممکن است. سیستم عامل کروم درون دستگاه، یک مرورگر کروم با تعدادی برنامه وب قرار داده است. کروم بوکها زیاد گران نیستند. البته توجه داشته باشید که یک کروم بوک قابلیت‌های محدودی در زمان آفلاین دارد.

سیستم عامل موریکس اپل

نوت بوکهای مک بوک ایر و مک بوک پرو مجهز به این سیستم عامل هستند. این سیستم عامل با ویژگی‌هایی چون Finder Tabs مالتی تسکینگ را آسانتر کرده و پشتیبانی از چند مانیتور را فراهم می‌کند.

در ضمن دو نوت بوک اپلی زمانی که بحث طراحی، کیفیت صفحه نمایش و تاچ پد وسط باشد، تمام ویندوزی‌های بازار را پشت سر می‌گذارند. بعلاوه با وجود Mac App Store، اپل یافتن و نصب برنامه‌ها را برای کاربرانش بسیار آسان کرده است. این نوت بوکها گران هستند و در پایینترین حد ممکن با قیمت 1000 دلار  عرضه می‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,345
  • بازدید ماه : 1,345
  • بازدید سال : 35,210
  • بازدید کلی : 257,020