پنجشنبه 14 تیر 1403 - 2:09 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 183
نویسنده پیام
hengame آفلاین


ارسال‌ها : 5
عضویت: 24 /10 /1396


سندروم متابولیک چیست؟

«سندروم متابولیک» کشنده است

بر اساس اطلاعات بدست آمده از انجمن ملی سلامت آمریکا، مبتلایان به این سندروم به سه ریسک فاکتور این بیماری از میان ۵ نوع رایج آن مبتلا هستند. این ۵ عامل عبارت از کمر پهن، تری گلیسیرید بالا (نوعی چربی در داخل خون)، سطح پایین کلسترول «اچ دی اِل» (نوع مفید کلسترول)، فشار خون بالا و قند خون بالا در هنگام صبح و به صورت ناشتا هستند.

جمیع این نشانه ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش داده و مرگ زودرس را به همراه دارند. هر کدام از عوامل نام برده شده به تنهایی می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهند. به همین دلیل هم به همراه داشتن چندین عامل در کنار یکدیگر می تواند این احتمال را بیش از بیش افزایش دهد.

قابل کنترل است

اگرچه درمان دارویی قطعی برای این سندروم وجود ندارد اما خوشبختانه راهکارهای فراوانی برای جلوگیری از ابتلا به آن پیشنهاد می شود و نخستین قدم در رسیدن به آن انتخاب سبک زندگی سلامت تر است. دکتر بلیر بر این باورست که در میان بیمارانی که تحرک بیشتری در زندگی خود به وجود آوردند نتایج بهتری مشاهده شد.

دکتر بلیر می گوید داشتن ۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه و ۵ روز در هفته می تواند بسیار مفید باشد. برای داشتن رژیم غذایی سلامت تر نیز، میزان مصرف شکر را کاهش دهید، از مصرف غذاهای یخ زده و کنسروی نیز پرهیز کنید. دکتر بلیر اذعان می دارد که بسیاری از افراد با بهبود وضعیت تغذیه و تحرک توانسته اند تغییرات فراوانی را در سلامت و طول عمر خود به وجود آورند.


امضای کاربر :
یکشنبه 24 دی 1396 - 09:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :