loading...
خدمات رایان
Clash of clans

به زودی تکمیل می شود


نقشه های جنگ (War Map)

نقشه های دفاعی (Farming Map)

نقشه های دومنظوره (Hybrid Map)

آموزشهای اقتصادی

آموزش های نظامی

آموزش های جنگ بین قبیله ای(War)

آموزش های متفرقه


هک بازی انلاین CLASH OF CLANS

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانستنیهای کوتاه و جالب درباره مغز! 0 311 helen
سریع شدن نمایش منو و پنجره هاباترفند ساده! 0 229 helen
خوراکی هایی که نمی دانستیم خطرناکند! 0 515 helen
مصرف ‌آويشن در زنان باردار 0 218 helen
بیماری‌ آتلكتازی چیست؟(علل و علائم) 0 203 helen
سندروم متابولیک چیست؟ 0 183 hengame
استخراج رمزهای وای‌فای از اندروید 0 194 hengame
داستان کوتاه «بی غیرت» 0 199 hengame
خواص روغن بادام تلخ‏ 0 193 hengame
چرا نباید توت و خرما را با چای بخوریم؟! 0 176 hengame
آیا می دانید( سری سوم) 0 187 nazanin
چگونه به روز رسانی خودکار در آیفون را غیرفعال کنیم؟ 0 200 nazanin
داستان نابغه ساختن مادر ادیسون از فرزندش 0 170 nazanin
پای مرغ را جایگزین قرص‌های گران قیمت غضروف کوسه کنید 0 209 nazanin
آیا قند خون با سرطان ارتباط دارد؟ 0 171 nazanin
دانستنیهای عجیب اما واقعی !!! 0 187 aniaz
داستان خواندنی عشق در بیمارستان 0 180 aniaz
این مواد را به ماست اضافه نکنید 0 169 aniaz
خواص داروئی گیاه بسفایج 0 162 aniaz
دورگه شدن صدا نشانه چیست؟ 0 174 aniaz
محسن بازدید : 248 سه شنبه 17 تیر 1393 نظرات (0)

 

security-keyboard

کی‌لاگر‌ها (Keyloggers) نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که هر کلیدی از صفحه‌کلید را که فشار می‌دهید ثبت و ذخیره می‌کند. یک کی‌لاگر می‌تواند پیام‌های شخصی، پسورد‌ها، شماره‌های کارت اعتباری و هر چیز دیگری را که تایپ کنید ذخیره کند.

کی‌لاگر‌ها معمولا توسط بدافزار نصب می‌شوند ولی هر کسی که قصد کنترل استفاده دیگران از کامپیوتر را داشته باشد (مثلا والدین برای کنترل فرزندان یا کارفرما‌ها برای کنترل کارمندان) از آن استفاده کند. کی‌لاگر‌های سخت‌افزاری برای استفاده در ادارات مناسب هستند.


چگونه یک کی‌لاگر روی کامپیوتر‌تان قرار می‌گیرد

بیشتر کی‌لاگر‌ها توسط بدافزار روی سیستم نصب می‌شوند. اگر سیستم‌تان آلوده شده باشد، بدافزار ممکن است یک کی‌لاگر هم در خود گنجانده باشد یا مثل یک تروجان (Trojan) کی‌لاگر را همراه با برنامه‌های مخرب دیگر دانلود کند. کی‌لاگر‌ها از بدافزارهای محبوب بین خرابکاران هستند چون آن‌ها می‌توانند به کمک کی‌لاگر به شماره کارت اعتباری، پسورد‌ها و دیگر اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند.

همان‌طور که قبلا اشاره شد کی‌لاگر‌ها ممکن است توسط والدین برای کنترل فرزندان یا توسط فردی که نگران همسرش است مورد استفاده قرار بگیرد. برخی کارفرماها هم ممکن است برای کنترل کارمندان خود از کی‌لاگر‌ها استفاده کنند.


کی‌لاگر‌های سخت‌افزاری

برخی کی‌لاگر‌ها سخت‌افزاری هستند. کیبورد‌های کامپیوتر توسط پورت usb به کامپیوتر متصل می‌شوند. ممکن است کسی کابل usb را جدا کند و دستگاه کوچکی را بین کامپیوتر و کیبورد متصل کند. این کی‌لاگر سخت‌افزاری تمام سیگنال‌های ارسال شده توسط کیبورد را ذخیره کرده سپس به کامپیوتر می‌فرستد بنابراین همه چیز عادی به نظر می‌رسد. به دلیل اینکه این کی‌لاگرسخت‌افزاری است، نرم افزار‌های امنیتی کامپیوتر هم قادر به تشخیص آن نخواهند بود. اگر کامپیوتر جایی مثل زیر یک میز باشد، هیچ کس متوجه کی‌لاگر نخواهد شد.

گردو

فردی که آن را کار گذاشته است می‌تواند چند روز بعد بازگشته و آن را با خود ببرد بدون اینکه هیچ ردی از خود باقی بگذارد.

اگر نگران کی‌لاگر‌های سخت‌افزاری هستید کافی است پشت کامپیوترتان را بررسی کرده و مطمئن شوید هیچ چیز غیر‌عادی بین کیبورد و کامپیوتر نباشد. احتمالا چیزی پیدا نخواهید کرد اگر هم چیزی پیدا کردید ممکن است وسیله عادی دیگری باشد (مثل تبدیل تصویر زیر).


کی‌لاگر‌ها چگونه عمل می‌کنند

نرم‌افزار‌های کی‌لاگر به صورت مخفی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و هر کلیدی که فشار می‌دهید را ثبت می‌کنند. نرم‌افزار می‌تواند داخل فایل دنبال نوع خاصی از متون یا اعداد بگردد، برای مثال نرم‌افزار می‌تواند دنبال شماره کارت‌های اعتباری بگردد و آن‌ها را روی یک سرور آپلود کند. این اطلاعات می‌توانند مورد سو استفاده قرار بگیرند.

کی‌لاگر‌ها ممکن است با سایر نرم‌افزار‌های مانیتورینگ تزکیب شوند. در این صورت هکر می‌تواند بفهمد شما هنگام مشاهده صفحه بانک چه چیزی تایپ کرده‌اید و اطلاعات مورد نیازش را راحت‌تر به دست آورد. همچنین کی‌لاگر‌ها می‌توانند اولین چیز‌هایی که هنگام ورود به یک بازی آنلاین یا برنامه چت تایپ می‌کنید ذخیره کرده و در‌واقع پسورد شما را بدزدد.

هکر‌ها می‌توانند کل چیز‌هایی را که کی‌لاگر ذخیره کرده‌است را مشاهده کند و از آن‌جا چیز‌هایی را که در اینترنت جست و جو کرده‌اید را پیدا کند. نرم‌افزار‌هایی که توسط والدین یا کار‌فرما‌ها مورد استفاده می‌گیرند می‌توانند همراه با کلمه یک تصویر هم از صفحه تهیه کنند.


مطمئن شوید کامپیوترتان کی‌لاگر ندارد

کی‌لاگر‌ها هم نوعی از بدافزارها هستند. برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم، حواستان به فایل‌هایی که دانلود و اجرا می‌کنید باشد و از یک آنتی‌ویروس خوب استفاده کنید. هیچ نکته خاص دیگری برای جلوگیری از آلوده شدن کامپیوترتان به کی‌لاگر وجود ندارد.

اگر خیلی نگران کی‌لاگر‌ها هستید، هنگام ورود به وبسایت بانک و سایر وبسایت‌های حساس از کیبورد نرم‌افزاری استفاده کنید. در واقع به جای فشار دادن دکمه‌های کیبورد، روی دکمه مورد نظرتان روی صفحه نمایش کلیک می‌کنید. البته این کار هم شما را در مقابل تمام کی‌لاگر‌ها ایمن نخواهد کرد.

کی‌لاگر‌ها خطرناک‌ترین نوع بدافزارها هستند و اگر کارشان را خوب انجام دهند، شما متوجه حضورشان نخواهید شد. کی‌لاگر‌ها در پس‌زمینه اجرا شده و هیچ مشکلی برای کامپیوترتان ایجاد نمی‌کنند و تا زمانی که متوجه آن‌ها نشوید اطلاعات حساس شما را به سرقت خواهند برد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 773
  • بازدید ماه : 773
  • بازدید سال : 34,638
  • بازدید کلی : 256,448