یکشنبه 17 تیر 1403 - 6:28 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 49
نویسنده پیام
mohsen آفلاین


ارسال‌ها : 160
عضویت: 7 /8 /1392
تشکرها : 19
تشکر شده : 5
تصاویری دیدنی از غذاهای خوشمزه !! خواندنی ها

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-01.jpg

فکرش را بکنید! غذاهای خوشمزه. اگر در شرایطی باشید که هیچ غذایی در دسترس‌ تان نباشد و بدانید که به زودی به خاطر گرسنگی تلف خواهید شد، حاضرید یک گاز عنکبوت یا سوسک بخورید تا زنده بمانید؟! شاید به نظر چندش‌ آور باشد اما چه خوش‌ تان بیاید چه نه، تا همین حالا بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان حشراتی مثل ملخ، سوسک و مورچه را در رژیم غذایی‌شان گنجانده‌ اند! تازگی‌ها هم سازمان ملل متحد در گزارشی به نقش مهم حشرات قابل خوردن در مقابله با گرسنگی در جهان تاکید کرده و نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. در گزارش سازمان ملل که توسط سازمان خوار و بار و کشاورزی این سازمان تهیه شده، حشرات قابل خوردن می‌توانند ضمن کمک به افزایش مواد غذایی باعث کاهش آلودگی‌ها شوند. البته در این گزارش گفته شده، در کشورهای غربی مردم از خوردن حشرات منزجر هستند و همین موضوع بزرگ‌ترین مانع رواج حشره‌خواری در کشورهای غربی است.

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-06.jpg

حشرات را می‌توان هر جا پیدا کرد و آنها قادر به تولید سریع هستند! در این گزارش همچنین گفته شده حشرات رشد سریعی دارند و آلودگی‌ های کمتری هم ایجاد می‌کنند. علاوه بر همه اینها، حشرات از ارزش غذایی خوبی برخوردارند و ۲ هزار حشره مختلف را می‌توان در برنامه غذایی افراد قرار داد! سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل در مورد ارزش غذایی حشرات گفته‌اند میزان پروتئین، چربی و مواد معدنی در این جانوران بالاست و توصیه شده حشرات، به خصوص برای کودکان دچار سوء تغذیه، می‌تواند مکمل غذایی مهمی باشد.

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-05.jpg

مسلم است که شما خوردن گوشت گاو را به خوردن جیرجیرک (که حتی تصورش هم سخت است!) ترجیح می‌دهید اما خوب است بدانید حشرات از قابلیت بالایی در تولید پروتئین برخوردارند و جیرجیرک در این میان یک نمونه بارز است: میزان تولید پروتئین جیرجیرک در مقایسه با گاو ۱۲برابر است! به همین دلیل است که در گزارش سازمان ملل، انواع حشرات جایگزین مناسبی برای پروتئین‌های مرغ، گوشت و ماهی شمرده شده است. همچنین بیشتر حشرات احتمالا گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند و برای سلامت ماندن محیط زیست بهترند. براساس این گزارش، حشرات خوراکی با محیط زیست سازگاری دارند و نیازی به خراب کردن مزارع برای رشد آنها نیست؛ علاوه بر این، حیواناتی مانند گاو، گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند و باعث گرم شدن زمین می‌شوند که این معضل در حشرات وجود ندارد.

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-04.jpg

البته واقعا بعید می دانم حتی به زور شکنجه و یا از گرسنگی مفرط من یکی که حاضر به خوردن اینها باشم. خدا را به خاطر همه نعمت های بی حدش شکر.

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-03.jpg

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-07.jpg

تصویر: http://fifaday.ir/wp-content/uploads/2014/01/ghaza-02.jpg


امضای کاربر :
http://RP30.rozblog.com
تو هم عضو شو!
و دانستنی ها و مطالب جالبی رو که پیدا می کنی برای همه بذار تا استفاده بکنن!
کامپیوتر***تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل دیجیتالی***مذهبی***فرهنگ و هنر***دانلود کتاب و مجلات***درس و دانشگاه***علمی و پزشکی***ورزش***عمومی

از اینجا ثبت نام کن.
دوشنبه 07 بهمن 1392 - 22:13
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :