یکشنبه 17 تیر 1403 - 7:03 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 147
نویسنده پیام
mohsen آفلاین


ارسال‌ها : 160
عضویت: 7 /8 /1392
تشکرها : 19
تشکر شده : 5
ثبت نام در چله دعای عهد

بسمه تعالی تاریخ درج این خبر: 1392/08/14
اللّهمّ إنّی اُجِدّد لَهُ فی صَبیحةِ یَومی هذا وَ ما عِشتُ مِن أیّامی عَهداً و عَقداً و بَـیعةً لَهُ فی عُـنُـقی، لا أحولُ عَـنها وَ لا أزولُ أبداً
مقررات ثبت‌نام در چله‌های دعای عهد
قرائت روزانه دعای عهد، در حقیقت، تجدید عهد روزانه و مداوم یک منتظر با امام غایب خویش است؛ پیمانی دوباره بر یاری آن حضرت، و میثاقی مستحکم بر وفاداری و ارادت به ساحت مقدس مولایمان حجت‌بن‌الحسنعلیه‌السلام؛ امامی که چشم انتظار یاورانی وفادار است. ازاین روست که در روایت از امام صادق علیه‌السلام آمده:
هرکه چهل صباح این عهد را بخواند، از یاوران قائم ما باشد،
و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد.
ستاد مرکزی هیئت‌های عهد آدینه، که ترویج فرهنگ قرائت روزانه دعای عهد را سرلوحه مأموریتهای خویش می‌داند، بر آن است که با ارائه و اجرای طرحی با عنوان «چله دعای عهد»، همه منتظران امام زمان (عج) و ارادتمندان به ساحت مقدس آن حضرت را به قرائت روزانه این دعا و تأمل و تفکر در مضامین آن و معرفت افزایی در حوزه معارف مهدوی ترغیب نماید.
بر این اساس، توجه شما علاقمندان را به نکات زیر جلب می کنیم:

  1. اولین دوره «چله دعای عهد» از 1 ذیقعده 1434 (16 شهریور 1392)، همزمان با آغاز چله حضرت موسی (ع) در کوه طور آغاز می‌شود و تا عید قربان ادامه می‌یابد.
  2. شکل گیری دوره‌های 2 و بعدتر، منوط به پایان یافتن دوره های قبلی نیست. به این معنی که دوره‌های متداخل چله دعای عهد شکل خواهد گرفت و هریک از منتظران امام زمان (عج) به دلخواه خود می‌توانند در هریک از دوره‌ها که مایل باشند و زمان شروع آن نگذشته باشد، ثبت‌نام کنند.
  3. تاریخ شروع دوره های 1 تا 5 چله دعای عهد به شرح زیر است:
  4. دوره
    شروع چله
    پایان چله
    تاریخ قمری
    تاریخ شمسی
    مناسبت
    تاریخ قمری
    تاریخ شمسی
    مناسبت
    1
    1ذیقعده
    16/06/1392
    ولادت حضرت معصومه (س)، آغاز چله حضرت موسی
    10 ذیحجه
    16/07/1392
    عید قربان
    2
    11 ذیقعده
    26/06/1392
    ولادت امام رضا (ع)، آخرین روز دهه کرامت
    21 ذیحجه
    04/08/1392
    -
    3
    1ذیحجه
    14/07/1392
    ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)
    10 محرم
    23/08/1392
    عاشورای حسینی
    4
    10ذیحجه
    24/07/1392
    عید قربان
    20 محرم
    03/09/1392
    -
    5
    10 محرم
    23/08/1392
    عاشورای حسینی
    20 صفر
    02/10/1392
    اربعین حسینی

    1. هیئت عهدآدینه از اعضای هر دوره می‏‌خواهد که روزانه پس از قرائت دعای عهد، عدد مشخصی را به سامانه پیامکی عهدآدینه ارسال کنند تا برای آنان یک پیامک معرفتی ارسال گردد. این عدد برای هر روز و برای هر دوره، متفاوت است که به اعضا اعلام خواهد شد.
    2. افرادی که دارای نشانی ایمیل باشند نیز روزانه یک پیام معرفتی مفصل‌تر را از طریق ایمیل خود دریافت خواهند کرد.
    3. توصیه می‌شود قرائت دعای عهد، حتی الامکان در ابتدای هر روز و بعد از فریضه نماز صبح صورت گیرد، لکن چنانچه به هر دلیل، امکان قرائت آن در ابتدای یک روز برای شما فراهم نگردید، مقید باشید در اولین فرصت ممکن، حتما آن را بخوانید.
    4. بسیار پسندیده است که قرائت دعای عهد، با رعایت استقبال (رو به قبله بودن) انجام شود، اگرچه این امر ضروری نیست.
    5. در هر روز، زمان ارسال پیامک شما مبنی بر خواندن دعای عهد، به عنوان زمان خواندن دعای عهد توسط شما شناخته شده و ذخیره می‌گردد.
    6. هیئت عهدآدینه برای هریک از اعضای چله دعای عهد، یک کارنامه میان‌دوره (بعد از 20 روز) و یک کارنامه پایان دوره (بعد از 40 روز) صادر خواهد کرد و به ایمیل اعضا ارسال خواهد نمود.
    7. طبیعی است که هریک از افراد می‌توانند به طور مکرر در دوره‌های مختلف چله دعای عهد ثبت‌نام کنند؛ یعنی با پایان یک چله، امکان ادامه حضور آنان در چله بعدی وجود خواهد داشت. پیامهای معرفتی ارسالی برای این گروه از افراد نیز پیامهای جدید (غیرتکراری) می‌باشد.
    8. در هر دوره از چله‌های عهد، یک جلسه آموزشی در حوزه معارف مهدوی تشکیل می‌شود و اعضای دوره، می‌توانند به شکل حضوری یا مجازی در این کلاس شرکت نمایند تا معرفت آنان نسبت به امام زمان(عج) و مضامین دعای عهد افزایش یابد.
    9. هزینه ثبت‌نام در هر دوره 5000 تومان است. این هزینه، مربوط به ارسال پیامک، تهیه نرم‌افزار، تولید محتواهای پیامکها و پیامهای معرفتی، برگزاری کلاس امام‌زمان شناسی، صدور کارنامه اعضا و دیگر هزینه‌های جانبی است.
    10. از اعضای دوره‌های چله دعای عهد، انتظار می‌رود در ترویج فرهنگ قرائت روزانه دعای عهد، از هر اقدامی که از آنان ساخته است کوتاهی نکنند؛ باشد که زمانی فرا رسد که هیچیک از منتظران، هیچیک از روزهای زندگی خود را بدون تجدید عهد با امام خویش آغاز نکنند. ان‌شاءالله.
    11. ستاد مرکزی هیئت‌های عهد آدینه کشور
      دانلود صوت دعای عهد با نوای آقای فرهمند (کیفیت بالا mp3 - 9.27M)

      دانلود صوت دعای عهد با نوای آقای فرهمند (کیفیت پایین wma - 626K)


امضای کاربر :
http://RP30.rozblog.com
تو هم عضو شو!
و دانستنی ها و مطالب جالبی رو که پیدا می کنی برای همه بذار تا استفاده بکنن!
کامپیوتر***تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل دیجیتالی***مذهبی***فرهنگ و هنر***دانلود کتاب و مجلات***درس و دانشگاه***علمی و پزشکی***ورزش***عمومی

از اینجا ثبت نام کن.
سه شنبه 14 آبان 1392 - 00:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :