یکشنبه 17 تیر 1403 - 6:51 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 94
نویسنده پیام
mohsen آفلاین


ارسال‌ها : 160
عضویت: 7 /8 /1392
تشکرها : 19
تشکر شده : 5
با یک کلیک مزاج خود را بشناسید!

طب سنتی، طب بسیار عمیق و عظیمی بوده که در آن شناخت انسان‌ها براساس طبیعت یا مزاج آنان صورت می پذیرد.

در طب سنتی بدن انسان و کل کاینات از چهار ماده اصلی آب (سرد و تر)، باد (گرم و تر)، آتش(گرم و خشک) و خاک (سرد و خشک) تشکیل یافته است که اگر رابطه و تنظیم این عناصر به هم بخورد، سبب ایجاد بیماریهای مختلف در افراد خواهد شد.
دموی‌ها به لحاظ شخصیتی بسیار دوست داشتنی، مهربان، اجتماعی و برون گرا هستند، دارای حرکاتی سریع و بسیار اجتماعی‌اند؛ این افراد قدرت جنسی بالا و همیشگی داشته و بیشتر از دیگر افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی هستند و باید از غذاهایی با طبع لطیف برای کاهش غلظت خون خود استفاده کنند. دموی‌ها می‌توانند در رشته‌های هنر و پزشکی بسیار موفق باشند.
صفراوی‌ها (گرم و خشک) عصبی و کم خواب هستند و دیر چاق می‌شوند، معده شان هضم بسیار خوبی دارد و دارای استخوان بندی واضح، هوش بالا و سرعت عمل زیادی هستند؛ این افراد برون گرا و اجتماعی بوده و علی رغم رشد سریع موها افراد کم مویی هستند. تابستانی‌ها چون دارای بدن گرمی هستند از عوارضی چون خشکی دهان رنج می برند.
کسانی که دارای طبع پاییزی (سرد و خشک) بوده، لاغر اندام و پرمویند و حرکاتی کند و بافت عضلانی کمی دارند، آنان خوشخواب بوده اما اشتهای چندانی ندارند و زود سیر می‌شوند. سوداوی‌ها شخصیتی بسیار حساس، دقیق، منظم، قضاوت‌گر و زود رنج دارند.
افراد زمستانی یا بلغمی به علت سرد و تر بودن طبع دارای چربی زیادی در بدن بوده و مستعد چاقی هستند، آنان دارای پوستی سفید، حرکاتی کند و از لحاظ روحی و روانی تمایل به تنهایی دارند. بلغمی‌ها در جمع افرادی آرام و ملایم هستند. تمایلات جنسی چندانی ندارند. این افراد در رشته های تاریخ، جامعه شناسی و روانشناسی می‌توانند موفق باشند.
نشانه‌های غلبه خلط دم در بدن می‌تواند احساس سنگینی در بدن به خصوص پشت چشم ها، سر و شقیقه ها، خمیازه کشیدن و کش و قوس بدن، شیرینی مزه دهان، قرمزی رنگ چهره، گرمی و نرمی پوست، کسالت و خوابیدن بسیار باشد همچنین احتمال دارد که در بدن دمل‌هایی ایجاد شود و لثه‌ها و بینی این افراد گاهی خون ریزی کند و معمولاً این افراد هیکلی و قد بلند هستند.
از نشانه های غلبه خلط صفرا در بدن می‌توان زردی رنگ پوست، زبان و چشم‌ها، تلخی دهان، زبری و خشکی زبان، خشکی بینی، عطش شدید، تهوع، بی‌خوابی، بینی بزرگ، دلشوره و پریشانی، تحریک پذیری و زود عصبانی شدن اشاره کرد همچنین این افراد بسیار لاغر و قد بلند هستند.
نشانه‌های غلبه خلط بلغم می تواند سفیدی بیش از حد رنگ چهره، سستی گوشت اندام، زیادی و چسبندگی آب دهان، پر خوابی، عدم تشنگی، سردی و نرمی رنگ پوست باشد همچنین این افراد مستعد ناراحتی معده هستند چرا که معده این افراد ضعیف است و معمولا افراد چاق با بدون گوشت بوده و بدنشان مملو از چربی است.
از نشانه‌های غلبه خلط سودا می‌توان به چروکیدگی و گرفتگی رنگ چهره و بی طراوتی رنگ پوست، خشکی پوست، بروز لکه‌های تیره بر روی پوست، لاغر شدن تدریجی و گود افتادن زیر چشم‌ها و سیاهی آن، زیادی فکر و خیال و وسواس فکری، اسپاسم و سوزش دهانه معده، اشتهای کاذب و خرده خواری، پرمویی، کم حرفی و گوشه گیری، بی‌خوابی و کابوس اشاره کرد؛ معمولاً این افراد لاغر و قد کوتاه هستند.

گروه خانواده جام نیوز/ 2005 کلیدواژه ها

طبع و سرشت | خصوصیات مزاج ها | ویژگی مزاج ها | سرد مزاج | گرم مزاج | طب سنتی | مزاج افراد | جام خانواده |


امضای کاربر :
http://RP30.rozblog.com
تو هم عضو شو!
و دانستنی ها و مطالب جالبی رو که پیدا می کنی برای همه بذار تا استفاده بکنن!
کامپیوتر***تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل دیجیتالی***مذهبی***فرهنگ و هنر***دانلود کتاب و مجلات***درس و دانشگاه***علمی و پزشکی***ورزش***عمومی

از اینجا ثبت نام کن.
سه شنبه 14 آبان 1392 - 02:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :