یکشنبه 17 تیر 1403 - 5:52 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 75
نویسنده پیام
mahdi آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضویت: 21 /8 /1392
محل زندگی: نهاوند
سن: 23
تشکرها : 3
تشکر شده : 19
دانلود بازی زیبای Flappy Bird

ما انتظار داریم که بازی‌های محبوب گرافیک، داستان بازی یا پیچیدگی‌های عملی زیادی داشته باشند، اما یکی از جالب‌ترین بازی‌های موبایل این روزها که Flappy Bird نام دارد، دارای هیچ کدام از این ویژگی‌ها نیست!
جالب است بدانید که این بازی را یک شرکت مستقل و کوچک در ویتنام ساخت است و توسعه‌دهنده آن Dong Nguyen نام دارد.
این بازی اولین بار در می ۲۰۱۳ برای iOS عرضه شد و در سپتامبر سال ۲۰۱۳، متناسب با iOS6 به‌روزرسانی شد.
اما عمده موفقیت این گیم در همین یک ماه اخیر صورت گرفته است، طوری که در فهرست برترین و مجبوب‌ترین گیم‌های آی‌تونز گرفته قرار گرفته است، و حتی به آن «انگری بردز» جدید هم لقب داده‌اند!
در پایان ژانویه ۲۰۱۴ اعلام شد که این گیم، بیشتر از دیگر اپلیکیشن‌های آی‌تونز دانلود شده است و مقام نخست را از این لحاظ کسب کرده است.
شیوه بازی این گیم خیلی ساده است:
یک پرنده دارید، این پرنده باید در آسمانی که تعداد زیادی لوله در آن قرار دارد، پرواز کند و از فضای بین آنها راه خود را پیدا کند، کاربر گیم باید با «تپ»های مکرر و سنجیده پرنده را به بالا و پایین هدایت کند تا پرنده به لوله‌ها برخورد نکند.
گرافیک بازی ما را یاد گرافیک سوپر ماریو می‌اندازد، مکانیک بازی هم خیلی ساده و ابتدایی است.
اما جالب است بدانید همین گیم خیلی ساده، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
تبلیغاتی به صورت بنری در گوشه صفحه بازی نمایش داده می‌شوند، باورنکردنی است، اما به تازگی توسعه‌دهنده گیم اعلام کرده است که درآمد گیم از محل نمایش همین بنرها به ۵۰ هزار دلار در روز رسیده است! و این در شرایطی است که کل مراحل توسعه این گیم بیشتر از دو سه روز وقت Dong Nguyen را نگرفت!
اما از وقتی که این گیم محبوب شده است، کلی حرف و حدیث هم در مورد آن به راه افتاده است:
۱- خیلی‌ها شک کرده‌اند که چرا این گیم بعد از چند ماه، ناگهان در یکی دو ماه اخیر محبوب شده است و تردیدشان این است که Nguyen از «بات‌»ها برای افزایش کاذب محبوبیت گیم استفاده کرده است.
اما Nguyen منکر انجام دادن چنین کاری است و می‌گوید اگر این طور بود، اپل بی‌رحمانه این گیم را از جدول برترین‌ها حذف می‌کرد.
گفته می‌شود بعد از اینکه یک کانل محبوب در یوتیوب با ۲۲ میلیون مشترک، گیم را معرفی کرد، ناگهان گیم به صورت «ویروسی» محبوب شد.
۲- گرافیک و سبک بازی را خیلی‌ها دوست ندارند و می‌گویند بیش از حد مشکل است و منطق درست و حسابی ندارد، آنها می‌گویند یک گیم خوب باید خلاقیت‌های کاربران را به شیوه‌های مختلف به کار گیرد، مثلا در «انگری بردز» یکی از جاذبه‌ها همین است،‌اما «فلپی بردز» خالی از چنین چیزی است.
۳- اما خیلی‌ها هم بازی را دوست دارند و ساعت‌ها محو آن می‌شوند.
متأسفانه همین دیروز خبر بدی در مورد یکی از کاربران این گیم منتشر شد:
خبر این بود که مادربزرگ یک نوجوان ۱۷ ساله به نام «کایل حنکینز»، وقتی به خانه رفت، ناگهان متوجه شده که نوه‌اش مرده است، در آی‌فون یادداشتی پیدا شد که در آن این نوجوان نوشته بود، ساعت‌های زیادی مشغول بازی بوده است تا یک رکورد جدید کسب کند، اما پیامکی که دوست‌دخترش برایش فرستاده است باعث شده است که حواسش پرت شود و موفق نشود و ظاهرا به دنبال آن، خودکشی کرده است!
گیم فلپی بردز، تازه به‌روز شده بود و تعدادی از باگ‌هایش اصلاح شده بود، این تصمیم ناگهانی عجیب و غریب شاید به خاطر فشار زیاد رسانه‌ها برای بازتاب موفقیت او یا همان بازتاب‌های خبری منفی و نقدهای فلپی بردز باشد، شاید هم مشکل، شکایت نینتندو به خاطر استفاده از ویژگی‌ها و اجزای بازی‌های «ماریو» باشد.
لینک دانلود از سیبچه


چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 15:19
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mahdi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mohsen &
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :